Backpacken langs de oostkust deel 2! - Reisverslag uit Coogee, Australië van Danique Elemans - WaarBenJij.nu Backpacken langs de oostkust deel 2! - Reisverslag uit Coogee, Australië van Danique Elemans - WaarBenJij.nu

Backpacken langs de oostkust deel 2!

Blijf op de hoogte en volg Danique

20 Maart 2015 | Australië, Coogee

Hai allemaal!

Het langverwachte deel 2 is er dan eindelijk gekomen, hij is wel lang dus je zal even nodig hebben om het te lezen!

Na de lange busreis waren we dan eindelijk in Hervey Bay, waar we de volgende dag zouden vertrekken naar Fraser Island, het grootste zandeiland van de wereld! Na een korte briefing daar en onze eerste duik in de zee zonder stingersuit en kwallen (jess zwemmen in bikini!), moesten we de volgende dag om 5 uur ons nest uit. Nadat we onze auto vol hadden gestopt met eten en goon, gingen we met zijn achten in een reuze 4x4 op naar de ferry en Fraser Island!! De eerste stop was een groot meer gevuld met vers water, waar we maar al te graag ingingen na al het zoute zeewater de afgelopen weken. De volgende stop was een ander meer waar we een uitgebreide gratis dokter fish behandeling kregen door alle mini visjes daar. Daarna was het op naar het kamp, en gingen we met Emelie achter het stuur het regenwoud in. Dit met de nodige hartkloppingen nadat ze bijna de spiegel in een boom had gepland en de ‘weg’ bestond uit zand en heel veel kuilen. Maar nadat de Noren op de achterbank een paar extra blauwe plekken op hun hoofd hadden, kwamen we aan bij het kamp. We zouden de komende twee dagen slapen in gelukkig goede legertenten en zo werd al snel duidelijk, zonder wc. Zoals onze kampleider zei, moesten we het maar ophouden totdat we de volgende dag naar het toilet zouden reiden, of als je dan echt moest je maar met een schep de bush bush in moesten. En omdat ons kamp geen hekken had, zagen we al snel de eerste dingo! Dit is een soort van wolfachtige hond, die ooit een baby heeft gedood en daarom nu wordt gezien als het gevaarlijkste dier ooit, maar eigenlijk gewoon uit was op ons eten. Na een goede avond vol met goon en een nachtelijk uitje naar het strand, zouden we de volgende dag op weg gaan naar het uitkijkpunt en een schipwrak op het strand. En daarna mocht ik dan eindelijk rijden op het strand en dat was vet! Golven ontwijkend en met wat problemen met de versnellingspook aan de linkerkant, kwamen we aan bij een creek, waar je door de stroming zo naar het begin naar de zee werd gebracht. Hierna was gingen we terug naar het kamp en na een goede nacht gingen we naar de laatste stop de volgende ochtend, Lake Mackenzie! Dit is bekend door het witte zand waarmee je zelfs je haren kan wassen en na wat prachtige fotos, moesten we helaas weer terug naar Hervey Bay. Het was ondertussen Valentijnsdag en wat beter te doen op deze liefdevolle dag dan een all you can eat buffet bij de chinees ;) Na wat angry stares van de mensen die wel proberen om een romantisch etentje te hebben, was het op naar de kroeg voor een goede afterparty!

De volgende dag moesten we vroeg de greyhound bus weer in, zodat we op tijd zouden zijn om naar het bushkamp te gaan in Noosa. Alleen had de grumpy buschauffeur andere plannen, want ik en Lucinda werden achtergelaten in Rainbow beach toen we ons ontbijt gingen kopen. Met alleen een portemonnee en een kleine kater, raakten we wel een klein beetje in paniek. Gelukkig zat er een hostel in de buurt waar we konden bellen. Omdat het zondag was, waren alle callcenters gesloten en de emergency line wilde ook niet helemaal mee wou werken, zat er niets anders op dan proberen emelie te bereiken. Thank god for Facebook! Helaas houd Emelie erg van haar schoonheidslaapjes, en kwam zij er pas 2 uur later achter dat we waren verdwenen. Gelukkig konden we de volgende bus pakken 5 uur later, en Emelie zou onze spullen wel meenemen. Dat ging iets minder makkelijk als het klinkt, aangezien we met zijn allen ongeveer 9 tassen/koffers hadden hahah. Maar uiteindelijk werden we 8 uur later weer herenigt in het o zo mooie Noosa Bushkamp! Daar werd al snel duidelijk dat we de komende dagen omringd zouden worden door muggen, muggen en nog meer muggen. Na een heus kampvuur en wat rondjes weerwolven (yay!!) gingen we de volgende dag kanoën op de everglades. Dit zou zwart water moeten betekenen, maar helaas hadden we pech met het seizoen en weer en was het meer groen. De heenweg naar onze lunchplek was easy omdat we de stroming mee hadden maar helaas was dat omgedraaid op de terugweg. Gelukkig kwam er een bootje langs die ons een lift aanbood! Met Emelie op de voorkant van de boot en Lucinda en ik in de kano, was het een heuse kanoraft terug hahahah! Daarna gingen we op een slangenjacht die door ons goede richtingsgevoel, bijna in een nacht kamperen in het bos eindigde maar gelukkig vonden we net voor de zonsondergang de weg weer terug!

Omdat we niet zoveel zin hadden in nog meer kanoën, gingen we de volgende dag op weg naar Brisbane. En wat was Brisbane mooi! Na zo lang al geen echte stad meer te hebben gezien, was dit een hele ervaring. Na wat te hebben rondgewandeld en met kramp in onze nek van alle wolkenkrabbers, ontmoetten we savonds Sarah van de Whitsundays trip en gingen we naar de enige bar die open was op dinsdag. De volgende dag gingen we op een gratis ferry naar het CBD en naar een mooi uitkijkpunt waar je heel Brisbane kon zien. Toen zat ons korte bezoekje aan Brisbane er al weer op en buste we door naar Surfers Paradise. Dit was niet helemaal surfers paradise, omdat de cycloon ons op de hielen zat en het strand gesloten was en het vooral heel veel regende. Maar gelukkig hadden we het beste hostel ooit gevonden, want er waren gratis wasmachines!! Dit klinkt misschien heel normaal voor jullie, maar nadat we onze kleren al twee weken waste in de douche met een stuk zeep omdat de wasmachines en drogers hier een fortuin kosten was dit hemel op aarde hahah! De volgende dag gingen we op verkenning of er iets was te doen in surfers, maar het bleek werkelijk de saaiste plek op aarde te zijn, waardoor we uiteindelijk maar zijn gaan bowlen. 'S avonds zijn we uit eten gegaan in nog een all you can eat hahah, alleen was het deze keer een veganistische. Nu ben ik nogal van het vlees maar Lucinda is veganistisch, dus gingen we dat maar eens uitproberen. Ik verwacht heel veel salade, maar het was heerlijk! Surfers Paradise staat ook bekend om zijn goede nachtleven, en wij hadden geluk want het was ladies night! Dat betekende gratis drinken en entree dus dat resulteerde in een goede avond. De volgende dag was helaas iets minder omdat ik mijn telefoon in een grote plas met water op de straat liet vallen en dit dus het einde van mijn telefoon was en het begin van mijn oude vertrouwde Huawei :((

Toen was het al weer tijd voor onze laatste stop, Byron Bay. De cycloon was nog steeds in de buurt en hier was het dan ook alleen maar regen maar daardoor niet minder leuk! Byron Bay staat bekend om zijn chille en laid back sfeer en dat was het dan ook precies! Niemand keek raar op als je met surf board en al op blote voeten een supermarkt binnen wandelde hahah. Ook staat het bekend om zijn goede surfgolven, die wij helaas niet konden aangaan met een surfboard omdat ze zoo groot waren! De echte profs maakte er wel een heel showtje van, met backflips en alles als ze op een golf aan het surfen waren. Maar aangezien we wel het water in wilde, deden wij de neppe versie in de vorm van body boards! Dit was minstens zo leuk voor ons. De volgende ochtedn gingen we op een ware hike naar de vuurtoren en naar het meest oosterlijke puntje van heel australie! Helaas duurde het iets langer dan ons geliefde google maps vertelde maar het was het meer dan waard. En toen brak de tijd aan dat wij de allerlaatste greyhound zouden nemen naar Sydney. Dit was weer een nachtbus maar deze zat bomvol waardoor hij iets minder comfortabel was :(. Maar na 13 uur zaten we de volgende ochtend in Sydney waar het nieuwe avontuur zou beginnen; de uni!

Liefs!

• 20 Maart 2015 - 07:40

Ellen Elemans:

Wat een avontuur weer, Danique!
    Veel hadden we al gehoord / gelezen via WhatsApp maar niet alles.. gelukkig dat jullie met drie reisden, anders was je bagage alleen op pad gegaan..
    Liefs, Mama

• 20 Maart 2015 - 14:21

Maja Polder:

Lieve Danique.

Bedankt weer voor je lange verslag, ik heb het uitgeprint en beneden onder het genot van een mok thee met belangstelling gelezen. Wat een avontuur en wat een ervaring heb je weer opgedaan. Ben blij dat ik het niet hoef mee te maken. Peter leest het straks. Heel veel succes met je studie en geniet verder in Sydney maar dat lukt jou ook wel. Prettig weekend en tot de volgende keer. Liefs Maja&Peter.XXX