Off to the kangaroos! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Danique Elemans - WaarBenJij.nu Off to the kangaroos! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Danique Elemans - WaarBenJij.nu

Off to the kangaroos!

Blijf op de hoogte en volg Danique

25 Januari 2015 | Australië, Sydney

G'day Mates!

Een paar dagen geleden, was het dan zover, de dag dat ik het winterse leventje in Nederland ging verruilen voor een zonnig verblijf in Sydney! Na heel veel geregel en de afscheidsfeestje en uitzwaai comité in Maastricht (lief!!) bleef de dag voor vertrek alleen het inpak werk nog over. Met hulp van papa (waarom zo veel spullen, 5 shirts, 2 broeken en wasmiddel is toch zat?!) zat uiteindelijk alles in die backpack. Na een redelijk korte nacht gingen we op weg naar Schiphol waar ik in de auto erachter kwam dat ernog een (verrassings) uitzwaai comité me stond op te wachten, en na een moeilijk afscheid, ging ik op weg naar Singapore.

Na een hele lange vlucht, 12 uur, waar ik de nodige films heb kunnen zien, landde ik. Omdat er een hele lange stopover was tot mijn volgende vlucht, kon ik het vliegveld af en de stad in! Daar heb ik een beetje de toerist uitgehangen (zie foto's) en ben in chinatown achterna gezeten door kleine mannetjes die de hele tijd 'miss miss wanna buy pretty things??' riepen ;). Daarna was het weer terug het vliegtuig in en na een vlucht van 'maar 8 uur', kwam ik aan in Sydney! Terwijl ik in de rij stond voor de border securiy, kwamen alle doemscenario's naar boven, maar gelukkig heb ik met een beetje lachen en zwaaien met mijn blonde lokken mezelf zonder problemen er door heen gekregen.

Dat de wereld maar klein is blijkt maar weer, want op het vliegveld kwam ik een Nederlandse tegen, waarmee ik de eerste dagen de stad wat heb verkend. Natuurlijk kon Bondi Beach niet ontbreken, en daar kwam ik er, ondanks alle waarschuwingen toch achter dat de zon hier wel ietsjes sterker is als in NL. Resultaat: Bijna helemaal verbrand, including mijn handen en voeten oepsss. Na deze paar dagen in Sydney, vertrek ik nu naar Cairns, waar ik hopelijk een paar nemo's kan gaan zien en niet de binnenkant van een haai ;)!

  • 25 Januari 2015 - 09:06

    Ellen Elemans:

    Nu nog benieuwd naar de foto's :-)
    Veel plezier in Cairns. X

  • 25 Januari 2015 - 09:46

    Emma:

    Mag ik een DORY foto? Liefde!

  • 25 Januari 2015 - 11:35

    Peter Elemans:

    Hoi schat,

    Echt helemaal super dat je een blog hebt gemaakt. Fijn om je te kunnen volgen en reageren. Ik lees graag hoe het daar onder water is! Lijkt me gaaf!

  • 25 Januari 2015 - 22:08

    Puck:

    Een "beetje" lachen? Jaaaaaja

    Lekker leven daar daan! Enjoy!

    X

  • 27 Januari 2015 - 12:28

    Maja:

    Lieve Danique.

    Super zo op de hoogte van je doen en laten te kunnen blijven.

    Hoe is het in Claims?

    Geniet van alles wat op je padje komt, liefs X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Danique

Actief sinds 15 Jan. 2015
Verslag gelezen: 317
Totaal aantal bezoekers 3363

Voorgaande reizen:

20 Januari 2015 - 10 Augustus 2015

Stage Australie

Landen bezocht: