Unilife - Reisverslag uit Coogee, Australië van Danique Elemans - WaarBenJij.nu Unilife - Reisverslag uit Coogee, Australië van Danique Elemans - WaarBenJij.nu

Unilife

Blijf op de hoogte en volg Danique

23 April 2015 | Australië, Coogee

Lieve allemaal,
Een hele erge long time no see, maar nu ook long time no blog oepss.. Omdat er toch wel heel veel is gebeurd de afgelopen twee maanden wordt het hopelijk een beknopte samenvatting ;) Laatste keer dat ik blogde woonde ik nog in een hostel op zoek naar woonruimte hier in Sydney. Emelie en ik besloten samen op zoek te gaan naar een huis/kamer en na heel wat stressen en bezichtigingen vonden we na 3 dagen een huis samen met nog drie andere exchange studenten (Kate en Jeremy uit Canada en Max uit Duitsland). We woonden nu in het mooie Coogee, 10 minuten van het strand! Ondertussen was ook de O-week al begonnen een soort introductie week voor alle nieuwe studenten. Dit hield eigenlijk vooral heel veel nuttige dingen in als campustoers en helpen zoeken naar woonruimte en heel veel gratis lunches. Ook stonden alle societies er op zoek naar nieuwe leden, en je kon hier letterlijk je voor alles in schrijven, thee drinken society tot de starwars society tot allerlei sportverenigingen. Uiteindelijk heb ik me ingeschreven bij de Outdoors Club en de surfsociety. De zaterdag hierop gingen Emelie en ik naar een surfdag van de surfsociety. Hier heb ik mijn eerste pogingen gedaan om mezelf omhoog te hijsen op het surfboard terwijl er ook nog een golf onder me was en die combi bleek helaas moeilijker te zijn dan ik dacht hahah. Na een paar keer heel hard op mijn gezicht te zijn gegaan lukte me het uiteindelijk een golf te pakken jes! Zondag was het verhuisdag en kon ik eindelijk weer mijn kleren uit de backpack halen en in een kast stoppen. Na een dikke maand uit een backpack leven was dat echt heaven! De eerste week uni was vooral heel veel wisselen van vakken, want ik kwam erachter dat ik de ‘moeilijkere’ vakken had gekozen en er heel wat makkelijkere exchange vakken waren. Ook kwam ik er achter dat het niveau/workload hier toch echt wel een stuk lager ligt dan in Maastricht, dus dat ik heel veel vrije tijd zal gaan hebben :). De weken op de uni waren niet heel veel om naar huis te schrijven dus dat zal ik ook niet doen. Wel zijn we nog naar een weekendje blue mountains geweest met de outdoorsclub! Dit was heel gaaf, ondanks mijn niet zo grote liefde voor kamperen. De eerste dag ben ik gaan canyoning, wat een combi is lopen door de bush bush en ondiepe watertjes en van rotsen afspringen, heel vet dus! Savonds was er een groot toga feest wat ook erg leuk was en er voor zorgde dat we zondag het klimmen maar hebben geskipd hahah. Twee weken laten ging ik samen met al mijn huisgenoten en een hele hoop andere exchange studenten naar surfcamp toe. Hopend dat ik mijn hele magere surfkwalitieiten een beetje kon uitbreiden was ik klaar voor twee dagen surfles. De eerste surfles ging ongeveer net zo slecht als de vorige die ik had gehad en de moed begon me al in de schoenen te zinken, maar de tweede keer lukte me het warempel een paar keer om zelf op het surfboard te staan heuu! De volgende dag met heel wat spierpijn en wat extra hulp van de instructeurs was iedereen er uiteindelijk in geslaagd om op het surfboard wat golven te ‘catchen’! Al met al een heel leuk weekend! De week erop was het alweer tijd voor de laatste week uni voordat we vakantie zouden krijgen en ik samen met Emelie en nog 4 andere Nederlandse meiden de outback zou gaan ontdekken! Die verhalen horen jullie over ongeveer een week!
Heel veel liefs, Danique

  • 23 April 2015 - 09:19

    Ellen Elemans:

    Leuk om te lezen, Danique! Alleen mis ik nog die gave foto van jou op de surfplank..

    Liefs van Mama

  • 23 April 2015 - 09:48

    Danique:

    Ja die wil hij niet uploaden :(

  • 23 April 2015 - 10:47

    Almekinders:

    Fijn Danique dat je de fotos en je blog hebt overgestuurd. We wachten op de volgende. Bedankt en liefs van opa en oma

  • 23 April 2015 - 15:18

    Maja En Peter:

    Lieve Danique.

    Wat een prachtig verslag weer en wat maak je toch een hoop mee, geniet er maar lekker van.

    Liefs uit zonnig Den Bosch, Maja en Peter.

  • 23 April 2015 - 20:40

    Merlijn:

    aaaaah daan zo leuk!!! enjoy!!!!! en ik ben inderdaad ook benieuwd naar actiefoto's!!!

  • 24 April 2015 - 12:45

    Puck:

    Wauw daan, heerlijk! Leuk om te lezen hoe je daar je leventje leeft, en hoe. Ik zie je struggle op het surfboard al wel voor me, dus snel de actiefoto voor verandering!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Danique

Actief sinds 15 Jan. 2015
Verslag gelezen: 1120
Totaal aantal bezoekers 3355

Voorgaande reizen:

20 Januari 2015 - 10 Augustus 2015

Stage Australie

Landen bezocht: