Backpacken langs de oostkust deel 1 - Reisverslag uit Coogee, Australië van Danique Elemans - WaarBenJij.nu Backpacken langs de oostkust deel 1 - Reisverslag uit Coogee, Australië van Danique Elemans - WaarBenJij.nu

Backpacken langs de oostkust deel 1

Blijf op de hoogte en volg Danique

08 Maart 2015 | Australië, Coogee

Hallo allemaal!
Na een veel te lange stilte, nu eindelijk weer een blog! Maar wat had ik goede redenen om niet te schrijven, want wow wat was dat reizen amazing! Alweer ruim 5 weken geleden ging ik naar Cairns om daar aan mijn duikcursus te beginnen. Net voor dat deze begon ontmoette ik Emelie, een zweeds meisje dat ik via de exchange facebook had leren kennen. Het klikte goed en de eerste avond uit in Australie was een feit. Met een kleine kater mocht ik de volgende dag het zwembad in om voor de eerste keer te ademen en ‘zweven’ onder water. En wat was dat vet! En het beloofde alleen nog maar gaver te worden, want de volgende 3 dagen zou ik naar het reef gaan en daar al mijn trainingsduiken doen! Na nog een reefteach te hebben gehad de avond daarvoor, waar ik alles leerde over alle kleine dieren/koralen die je ook kon zien in het reef. De eerste echte duik was fantastisch, hoewel het wel een beetje spannend en onwennig was om zo diep (15 m) onderwater te zijn. Maar in de tweede duik zagen we heeel veel vissen, nemo’s en zelfs een schildpad! Helaas bleek die nacht dat de boot waar ik 4 dagen op zou blijven kapot te zijn en moesten we helaas terug. Maar gelukkig kon ik nog 4 duiken maken, waarin ik zelfs 2x een haai zag (jes!!) en nog een schildpad op een meter afstand! Tussen al het duiken door ontmoette ik ook Lucinda, engelse exchange student, en met haar en Emelie zou ik de komende weken doorreizen naar Sydney. Na al het geduik, ging ik nog op een regenwoud/watervallen tour rondom Cairns. Hier kon je van watervallen glijden en hebben we er zelfs een beklommen. Het voelde meer als een hele harde schoudermassage maar was het het uitzicht wel waard! Daarna reisde we door naar Magnetic Island, waar we een hike deden naar de top van het eiland voor mooi uitzicht, maar helaas niet koala’s spotte  Die avond was er ladiesnight in een ander hostel waar helaas niet de mooie ontblootte mannen achter de bar stonden maar mannen in jurken hahah. De volgende dag gingen we snorkelen en zagen we heel veel zacht koraal en een rog. Nog een avond in het andere hostel samen met een duits meisje uit het hostel, en magnetic island zat er al weer op. Daarna gingen we door naar Airlie Beach, waarvanuit onze trip naar Whitsundays (‘het witste strand in de wereld’) zou beginnen. Maar hiervoor hadden we ook nog een nacht, en hier maakte ik voor het eerste kennis met ‘goon’. Dit is de backpackers drank in Australie, omdat het heel goedkoop is, en lijkt een beetje op wijn in een pak in nederland alleen dan heel veel viezer hahah. Maar na een paar slokken was dat ook niet meer te proeven en kon het nachtleven in Airlie beginnen! De volgende dag vertrokken we met een groep van 24 op een zeiltrip voor 3 dagen naar de whitsundays, een grote eilanden groep. De tweede dag gingen we op een hike naar Whitehaven, een van de grootste eilanden daar en met zand zo fijn en wit dat je je er sieraden zelfs in kon schoonmaken! Na een uitgebreide fotoshoot en een duik in de zee, gingen we door naar de volgende spot waar we gingen snorkelen. Savonds was er een bootparty en omdat het zo warm was bleef iedereen op het dek slapen. Helaas viel het een paar uur later met bakken uit de hemel waardoor iedereen met zijn natte dekbed weer naar binnen moest.. Maar het mocht de pret niet drukken en de volgende dag stond de wekker alweer om 6 uur zodat we nog 2 snorkelplekken konden bezoeken voordat we terug gingen. Hier helaas niet de beloofde schildpadden gezien maar iemand had wel een haai gezien van ongeveer 1,5 meter! Hierna moesten we helaas al weer terug naar Airlie, maar gelukkig stond er nog een avond met gratis bier en pizza (jee!) voor de boeg met de groep :) Na dit te hebben verslonden stond de eerste echte lange busreis ons voor de boeg, 13 uur :((, maar gelukkig hadden we elk 4 stoelen dus konden we languit de nacht doorbrengen. En dit bracht ons naar Hervey Bay vertrekpunt voor Fraser Island, het beste deel van onze reis! Maar dat in deel 2 want deze is al lang genoeg hahah!

See yaaaa!

• 08 Maart 2015 - 08:21

Peter En Ellen:

Leuk om te lezen en de foto's te zien, Danique!
    Was wel een gave reis! benieuwd naar deel 2 en de aankomst in Sydney.
    Groetjes vanuit zonnig 's-Hertogenbosch.

• 08 Maart 2015 - 08:51

Hester Elemans:

as they say: it's gods own country.....
    wat ongeveer gelijk staat aan leven in een ansichtkaart die je met de vakantie het liefst naar huis stuurt..alleen leef je er nu in!
    geweldig dat je zo geniet van al het schone om je heen...

Groetjes uit zonnig den haag! tante hester

• 08 Maart 2015 - 09:48

Amneke Wasser:

Lieve Danique, leuk je belevenissen te lezen en de foto's te zien. Prachtig daar!
    Nog een plezierige tijd! Geniet ervan!
    Liefs, tante Anneke en oom Joost
    Ps net als in Den Haag en Den Bosch schijnt ook in Rosmalen de zon

• 08 Maart 2015 - 11:18

Maja En Peter:

Lieve Danique.

Wow wat een prachtige tijd heb je, wat een ervaringen, goed reis verslag en prachtige foto's. Bedankt dat wij daar mee in mogen delen. Geniet verder, je leeft maar EEN keer.

Lieve zonnig groeten uit Hilton Rotterdam XXX

PS vrijdagavond een "Superavond" met Yvetten en Martijn gehad.

• 08 Maart 2015 - 17:18

Oom Jeroen:

Wat een geweldige tijd heb jij daar! Prachtig! Veel plezier, en natuurlijk,............. veel succes met je studie daar! Oom Jeroen

• 09 Maart 2015 - 15:00

Oom Jan En Tante Marjan:

Wat een leuke tijd is dit voor jou!
    Geniet er van.
    Groetjes van oom Jan en tante Marjan

• 10 Maart 2015 - 17:21

Gertrude Habraken:

Hoi Danique,

Wat mooi om te lezen hoe leuk je het daar hebt! Geniet ervan he!

Groetjes, Gertrude